Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
  
AKCEPTUJĘ

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/24162/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

Dla agencji:

Jesteśmy głosem branży badawczej

lempaOFBOR to jedyna w Polsce organizacja branżowa skupiająca wyłącznie agencje badawcze. Od 1997 roku jesteśmy ich głosem i wsparciem w dialogu ze zleceniodawcami, uczestnikami badań, mediami, opinią publiczną oraz ustawodawcą. Naszą misją jest zwiększanie wartości jaką odbiorcom dostarczają agencje badawcze. Uwiarygadniamy wyniki ich pracy poprzez ciągłe propagowanie i kontrolę przestrzegania najwyższych standardów metodologicznych i realizacyjnych. Stworzyliśmy w tym celu PKJPA – najbardziej rozwinięty w Polsce program certyfikacji badań opinii i rynku.

Alina Lempa, Prezes Zarządu OFBOR

Networking

OFBOR jest organizatorem licznych płaszczyzn kontaktu i współpracy pomiędzy zarówno członkami organizacji jak i zleceniodawcami projektów badawczych. Niewątpliwie najważniejszą z nich jest doroczny Kongres Badaczy | Consumer Intelligence – największa w Europie Centralnej impreza badawcza, gromadząca blisko 500 osobowe audytorium o wyjątkowej proporcji 50% zleceniodawców i 50% odbiorców badań. Poznaj www.kongresbadaczy.pl

gora

Audyty

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) skupiająca obecnie 20 największych firm badawczych na polskim rynku, zapoczątkowała w 2000 roku audyt finansowy branży badań marketingowych w Polsce. Audyt ten jest corocznie przeprowadzany, przez wyselekcjonowanego przez Zarząd OFBOR niezależnego audytora, wg jednolitego standardu. Zapewnia to wiarygodność danych, ich porównywalność oraz pewność, że podawane obroty uwzględniają przepływy pieniężne między podmiotami zależnymi w ramach jednej grupy kapitałowej i pochodzą rzeczywiście z działalności badawczej. W audycie finansowym biorą udział także firmy niezrzeszone w OFBOR.

rynek2015

 
gora

Członkowie OFBOR

4p nielsen almares arc asm  indicator cbos gfk ofbor imas ipsos iqs  millward nielsen pbs tns
 
gora

Wytyczne dla firm ubiegających się o członkostwo w OFBOR:

§12. (Nabycie członkostwa)

  1. Ubiegający się o członkostwo w Związku (kandydat) winien złożyć oświadczenie woli w formie określanej przez zarząd. Zalecana jest aplikacja zawierająca informacje i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków członkostwa w OFBOR zawarte w § 10 pkt 1-5 statutu, w tym: Ad pkt 1,2

    Wymagane kopie następujących dokumentów:

    • NIP, Regon, KRS lub Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, i historia finansowa dla ostatnich 3 lat, chyba, że firma funkcjonuje krócej (bilans i rachunek zysków i strat za ostatni rok) – odpowiednio dla formy prawnej podmiotu gospodarczego

    Ad pkt 3

    • Oświadczenie cywilne potwierdzające posiadanie odpowiednich podstaw organizacyjnych i finansowych dla prowadzenia profesjonalnej działalności badawczej oraz dla zachowania jej ciągłości
    • Prezentacja firmy zawierająca następujące informacje: nazwa i opis firmy, liczba lat istnienia firmy na rynku w zgłaszanym formacie, obrót tytułem prowadzonej działalności badawczej, przedmiot & szczegółowy zakres usług, doświadczenie zespołu, przestrzegane standardy jakości, posiadane certyfikaty np. PKJPA, klienci, inne informacje, które mogą pomóc w procesie weryfikacyjnym

    Ad pkt 4

    • Referencje Klientów, innych firm badawczych, instytucji naukowych lub towarzystw związanych z badaniami rynku i opinii publicznej, autorytetów w branży – minimum 2 referencje

    Ad pkt 5

    • Oświadczenie przedstawicieli upoważnionych do reprezentowania firmy o liczbie członków Esomar i oświadczenie, ze firma przyjmuje za obowiązujące w prowadzonej działalności badawczej zalecenia „Międzynarodowego Kodeksu postępowania w badaniach rynkowych i społecznych” Międzynarodowej Izby handlowej (ICC) i Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii i Rynku (ESOMAR).
  2. Na podstawie złożonej aplikacji i spotkania z przedstawicielami aplikującej firmy, którego celem jest wizja lokalna w siedzibie firmy i potwierdzenie informacji złożonych w aplikacji, Zarząd ocenia kandydata. Sugerowana czterostopniowa ocena:

    4 - przekroczył oczekiwania

    3 – zgodnie z oczekiwaniami

    2 – sprostał części oczekiwań

    1 – poniżej oczekiwań

    Waga ocen odnoszących się do punktu 3 i 4 §10 statutu:  po 50%.

  3. Zarząd rozsyła do członków OFBOR rekomendację w oparciu o ocenę sugerowaną w pkt.2. 4. Decyzję o przyznaniu członkostwa Związku podejmuje Zarząd w formie uchwały, po zebraniu pisemnych opinii co najmniej dwóch trzecich liczby Członków.
 
gora