Jak zmienili się Polacy

Agencje badania opinii i rynku od ponad dwóch dekad przyglądają się zmieniającym się nastrojom Polaków. Okazuje się, że w tym czasie bardzo wiele naszych postaw uległo zasadniczym przemianom. Organizacja Firma Badania Opinii i Rynku z okazji obchodzonego w tym roku dwudziestolecia, dokonała autorskiego wyboru zgromadzonych w tym czasie danych, pokazujących ewolucję nastrojów i zwyczajów zakupowych.

To tylko mały wycinek wielkiej zmiany jaką obserwujemy od lat 90tych. Zmienili się konsumenci, zmieniło się otoczenie, w którym funkcjonujemy, zmieniły się także badania. Przygotowaliśmy cykl kilku infografik, które zestawiają znaczące i często zaskakujące zmiany. Składają się one na obraz fascynującej transformacji, której jesteśmy świadkami. Dla nas jest to szczególna perspektywa, ponieważ od dwudziestu lat OFBOR stoi na straży wiarygodności badań opinii i rynku. To dzięki badaniom, które certyfikujemy, zapadają najważniejsze strategiczne decyzje w biznesie i administracji publicznej. To dla nas zaszczyt, ale także ogromne zobowiązanie. To także okazja do przypomnienia decydentom, że badać warto i warto robić to z certyfikowanymi agencjami, dającymi rękojmię wiarygodności wyników. – mówi Agnieszka Sora, prezes Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku

Pretekstem do analizy minionych 20 lat jest obchodzona w tym roku rocznica powstania Organizacji Firm badania Opinii i Rynku – jedynego w Polsce organu stojącego na straży wiarygodności badań społecznych i konsumenckich. OFBOR jest związkiem pracodawców skupiającym wyłącznie certyfikowanych dostawców informacji rynkowych oraz wiedzy o zachowaniach konsumenckich.

Jak zmieniali sie Polacy 1

 

Informacja prasowa do pobrania       Infografika do pobrania jpg       Infografika do pobrania pdf   

 

Kontakt: Tomasz Sławiński

Biuro Zarządu OFBOR

tel. 22 648 45 17


 

Kongres Badaczy | Consumer Intelligence

Serdecznie zapraszamy do udziału w XVIII Kongresie Badaczy Rynku i Opinii, który odbędzie się w dniach 19-20 października 2017 r. w Warszawie.

Szczegóły programu kongresowego oraz formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie: www.kongresbadaczy.pl

 

 Kongres niebo male

 


Przychody agencji badawczych w 2016 r.

Poniższe zestawienie przedstawia wyniki przeprowadzonego na zalecenie OFBOR niezależnego audytu przychodów, do którego - dla lepszego zobrazowania całej wartości rynku - dołączone zostały estymowane obroty dwóch dużych agencji badawczych nieuczestniczących w audycie (Nielsen oraz PBS).

firma sprzedaż 2016 (mln zł) różnica w stosunku do 2015 roku
Grupa Nielsen 170,9 0%*
Kantar Insights 141,8 -16,4%**
GfK Polonia 97,8 14,9%
IPSOS 56,9 2,0%
IQS 25,5 16,5%
PEX PharmaSequence 18,0 -***
PBS 16,6 -50,9% *
ARC Rynek i Opinia 10,8 4,1%
4P research mix 10,2 19,1%
ABR SESTA 6,2 8,8%
Fundacja CBOS 1,8 -50,5%
Razem 556,5 -4,7%
     
Kapitał polski* 71,2 -15,3%
Kapitał zagraniczny* 467,4 -2,9%

 

* wartości przychodów PBS i Grupy Nielsen - estymacja PTBRiO

** łączne przychody spółek Kantar Millward Brown i Kantar TNS

*** W 2016 r. nastąpiło połączenie spółek PharmaExpert i Sequence. Brak pełnych danych finansowych firm za 2015 i 2016 r. uniemożliwia obliczenie poziomu wzrostu przychodów PEX PharmaSequence za 2016 r.