Przychody agencji badawczych w 2016 r.
Poniższe zestawienie przedstawia wyniki przeprowadzonego na zalecenie OFBOR niezależnego audytu przychodów, do którego - dla lepszego zobrazowania całej wartości rynku - dołączone zostały estymowane obroty dwóch dużych agencji badawczych nieuczestniczących w audycie (Nielsen oraz PBS).
firma | sprzedaż 2016 (mln zł) | różnica w stosunku do 2015 roku |
Grupa Nielsen | 170,9 | 0%* |
Kantar Insights | 141,8 | -16,4%** |
GfK Polonia | 97,8 | 14,9% |
IPSOS | 56,9 | 2,0% |
IQS | 25,5 | 16,5% |
PEX PharmaSequence | 18,0 | -*** |
PBS | 16,6 | -50,9% * |
ARC Rynek i Opinia | 10,8 | 4,1% |
4P research mix | 10,2 | 19,1% |
ABR SESTA | 6,2 | 8,8% |
Fundacja CBOS | 1,8 | -50,5% |
Razem | 556,5 | -4,7% |
Kapitał polski* | 71,2 | -15,3% |
Kapitał zagraniczny* | 467,4 | -2,9% |
* wartości przychodów PBS i Grupy Nielsen - estymacja PTBRiO
** łączne przychody spółek Kantar Millward Brown i Kantar TNS
*** W 2016 r. nastąpiło połączenie spółek PharmaExpert i Sequence. Brak pełnych danych finansowych firm za 2015 i 2016 r. uniemożliwia obliczenie poziomu wzrostu przychodów PEX PharmaSequence za 2016 r.