Rolą agencji badawczych jest optymalizacja decyzji, niezależnie od tego czy są podejmowane w biznesie, administracji publicznej czy sektorze pozarządowym. Nie ma cienia przesady, w słowach, że wybór wiarygodnego dostawcy wiedzy o zachowaniach konsumentów i obywateli ma kluczowe znaczenie dla powodzenia założonej strategii. Zleceniodawcy powierzający swoje projekty firmom skupionym w OFBOR mają pewność, że informacje, które otrzymają precyzyjnie odzwierciedlają zbadaną rzeczywistość.
Agnieszka Gosiewska, Członek Zarządu OFBOR
Na polskim rynku istnieje kilkaset podmiotów świadczących usługi badawcze, jednak tylko niespełna 30 agencji może poszczycić się certyfikatem PKJPA. Zlecając realizację projektu badawczego, warto sprawdzić, jaką otrzymujemy gwarancję, że zostanie on wykonany rzetelnie i zgodnie z surowymi normami jakości obowiązującymi w badaniach rynku i opinii. Firmy posiadające certyfikat PKJPA taką gwarancję dają. Trzonem systemu zapewniania jakości OFBOR jest PKJPA, ale nie istniałby on bez obligatoryjnych kodeksów branżowych oraz Komisji Odpowiedzialności Zawodowej. Ważnymi komponentami systemu są także rozwiązania techniczne platformy e-PKJPA, wspomagające wymianę informacji między agencjami.
OFBOR jest organizatorem licznych płaszczyzn kontaktu i współpracy pomiędzy zarówno członkami organizacji jak i zleceniodawcami projektów badawczych. Niewątpliwie najważniejszą z nich jest doroczny Kongres Badaczy | Consumer Intelligence – największa w Europie Centralnej impreza badawcza, gromadząca blisko 500 osobowe audytorium o wyjątkowej proporcji 50% zleceniodawców i 50% odbiorców badań. Poznaj www.kongresbadaczy.pl